**جنگ نرم**

**جنگ نرم**
نویسندگان

آثار شکر

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ب.ظ





آثار شکر

شکر نیز همچون سایر خصلت‎های اخلاق دینی، هم آثار دنیوی و هم بازتاب اخروی دارد، آثار دنیوی آن افزایش و برکت در نعمت است و بازتاب اخروی آن بهشت جاودان الهی است.

الف) افزایش نعمت: از مشخصههای اصلی اخلاق دینی بیان آثاری است که توجیه بشری آن را بر نمیتابد. افزایش نعمت در اثر شکر، که هم در قرآن و هم در سنت بر آن تأکید شده است، از آن جمله است. به این معنی که مثلا افزایش مال در اثر شکر چیزی نیست که علم اقتصاد بشری توان اقامه دلیل علمی تجربی بر آن داشته باشد. امام صادق(علیه‎السلام) میفرماید:

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودهاند: هنگامی که در سپاسگزاری گشوده است درِ افزایش نیز باز است.(24)

به کسی که سپاسگزاری دادند افزایش نیز دادند.(25)

خداوند نعمتی به بنده خویش نداد که بنده او از صمیم قلب آن را بشناسد، و در ظاهر با زبان خدا را ستایش کند، و سخنش تمام شود، مگر این که برای او به افزونی نعمت امر شود.(26)

ب) بهشت: امام صادق(علیه‎السلام) میفرماید:

مردی آب مینوشد و خدا بهشت را برای او واجب میکند، به این صورت که او ظرف آب را بر دهانش میگذارد "بسم الله" میگوید و آنگاه میآشامد، سپس با آن که اشتها دارد، دور میکند و خدا را حمد میکند. باز برمیگردد و میآشامد، باز دور میبرد و حمد میکند و … خدای عزوجل بهشت را به همین سبب برایش واجب میکند.(27)

برگرفته از سایت http://www.irannaz.com/

  • میراث دار آسمان

تشکر

شکر

شکر خدا

شکر نعمت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی